Igångsättning

Nu när Bell ska sättas igår så ska det vara helt rätt inget trams, så skriver här hur jag kommer görsa med henne :
Jag ska först skritta henne i 10 dagar och då pratade jag och pappa lite och kom överens om att dem 5 första dagarna ska jag varannan dag gå med henne och varannan dag rida, alltså

Tisdag (idag). Skritta, rida 20min 
Onsdag. Gå med henne 20min 
Torsdag. Skritta, rida 20 min
Fredag. Gå 20 min
Lördag. Rida, skritta 20min 

Alla dagars ska vara på rakt spår. 
Efter det ska jag öka tiden med henne till först 45min sen 60min och jag ska rida henne hela tiden nu, för att vi går med henne i början är för hon inte haft sadel eller ryttare på dig under en månad så hon inte får träningsvärk eller något.

Söndag. Rida skritta 45min 
Måndag. Rida skritta 45min
Tisdag. Rida skritta 45min 
Onsdag. Rida skritta 60min 
Torsdag. Rida skritta 60min 

Detta är hur jag kommer göra dem första 10dagarna, kommer skriva sen hur jag ska fortsätta med igångsättningen så detta var del ett kan man säga :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0