Träningen !:)

Ligger nu i min säng och ska snart sova, hade tänkt berätta om träningen från idag. Vi började med att prata om vad vi skulle träna på idag och vad vi skulle göra. Sen när alla byggde fram hinder så joggade vi våra hästar med tyglarna i yttre handen hela tiden, lite annorlunda men endå kul ! Sen började vi med att trava över 4 bommar, de 3 första låg ca 1m ifrån varandra sen den sista ca 2m mellan. Det gick jätte bra den fortsatte vi med att rida över andra sorts bommar son det var (tror jag) 2-3m mellan, det som var meningen med denna övningen var att hitta rätt takt osv. Sen började vi med själva "huvud övningen" den är rätt svår att beskriva så ritar upp det och visar imorgon. Men vi red då över de 4 bommarna , sen var det tre bommar sen ett räcke, sen de 3 bommarna sen var det tre bommar och efter det 2 oxrar som en kombination med oxrana. Vi red på en viss höjd sen höjde vi efter hand, Linn och Matilda hoppa lite lägre än mig så jag kom upp på räcket 1m och sen kombinationen 80cm. Kombinationen blev väldigt jobbig för han så han stanna där rätt många gånger innan vi klara det. Men det är något vi ska träna på senare.
Det kändes super med träningen och Bellman tycket det var kul, imorgon och fredag är det bara att tagga upp tills på lördag och bara fixa och sånt i stallet, är faktiskt nervös... Hehe, man ja nu ska sova så godnatt, skriver mer imorgon och bilderna från idag kommer nog också då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0