Jag lever !!

Har bara inte haft tid att blogga, igår vaknade jag och Filippa vad 10 och sen fixade vi oss osv. sen stack vi till hennes stall och då red hon 2 hästar och mocka sen vid kvart i fyra kom en och hämtade oss och så åkte vi till mitt stall. Allt var klart för vi, mockat all mat fixad och Bellman stog på gången borstad och fin :) Sadla han och tränsa sen hoppade jag Alice och Linn, det gick jätte bra hoppade ett räcke på 80cm som han hoppade jätte fint på ! Är så himla nöjd med han ! Sen stannade ja ett tag i stallet och fixade lite och sopade hela gången så det blev jätte fint ! Sen när jag kom hem sa mamma till mig att jag skulle laga mat, vilket folk som känner mig vet att jag inte är så bra på, men det gick faktiskt jätte bra ! Pappa hjälpte mig lite men endå ;) Sen på kvällen kollade jag bara på tv och mös. Idag har jag typ bara varit i stallet, stack ner med mamma och Linn och sen fixade vi till hästarna, och jag skulle rida Dajm :D Så jag fixade till han och mamma till Bellman :) Sen red vi 3 ut, mamma på Grolle Linn på Phantomen och Jag på Dajmsen :) Dajm var pigg och super glad hela tiden, gjorde massa bocksprång och hade sig men det var bara kul, min söta bebis. Vi red inte så länge för Dajm har tappad all sin kondis och ja det räckte helt enkelt. Sen när vi kom tillbaka gick jag bara runt lite i stallet och sen gick jag en runda på ca en halv timme med Bellman, det gick jätte bra ! Tränade på att stanna när jag stanna och backa och lite sånt, det gick jätte bra ! Han stanna direkt när jag stanna och sen har han lite svårt med att backa men det är bara att träna på ! :)
Sen när vi kom tillbaka fixade jag han och stretcha han, halsen, ryggen och benen och sen bara mös jag med han ! 
Nu ikväll har jag bara myst här hemma och kollat på Let's dance med familjen. Ska nog fixa mitt hår nu för vi ska till mormor imorgon så ska jag ha det plattat så jag slipper stå typ i 40min och hålla på...
Jo och imorgon kommer Filippa med sin häst Cent och så ska vi rida ut tillsammans, ska bli så kul att se hur Bellman reagerar med en ny häst, en fux han med ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0