Hej hopp !

Hejsan "alla" hur är det med er ? Med mig är det super bra ! 
Har inte hunnit uppdatera idag mer än det lilla inlägget från imorse så jag
skriver nu :) 
Kom ner till stallet, tog ut Bellman och sen börja jag mocka haha mocka i en timme men var endå inte klar då... ja fick pausa med det och ta in Bellis, fixa han och linda han, eller Ina gjorde det ;) Tack Ina ! :D
Sen kom Caroline när jag gick ut i ridhuset, Ina fotade också idag vilket jag är super glad över så dom kommer sen.
Började med att skritta rund, sen trava. Både jag och Caroline. Sen galopperade vi, som gick super han tog ca 4-5 steg i trav sen gick han över till galopp, duktigt häst ! 
Övade mycket med bommar båda att gå mellan och sånt men också att gå över vilket Bellman tyckte var skit kul så han hoppade över alla hela tiden, haha pigg var han också ;) 
Sen tränade vi mycket slalom och ja allt gick SUPER, han var lite stel och så men i helheten var det ett riktigt lyckat pass ! 
Han stegrade bara 2 gånger idag och det är hur bra som helst för att vara han ;)
Efter år fixade jag lite med han och så kollade Caroline han om han har ont fortfarande, och vill ni veta en sak ? Han har inte ont länge !! Fattar ni ?! Efter 3veckors träning i trav och skritt, masserat varje dag och massa skit har gjort så mycket nytta på så kort tid !!! Grät när hon sa det, vill verkligen att det ska bli något av han och det känns riktigt bra nu ! Så nu får jag galoppera, hoppa mini hinder, få upp hans kondis och rida hårdare :D Så himla glad !
Vill också säga att om inte Caroline hade hjälpt mig med tömkörningen hade han inte varit såhär fin och haft mer respekt för mig, han är en helt annan häst !  
Älskar dig damp häst ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0