2 månader !

Idag har jag haft Bellman i 2månader, 2månader har gått riktigt snabbt. Vi har haft mest otur under dessa 2 månaderna. Rider han 2dagar sen kommer snön, har bara ett litet ridhus så det blir inte mycket ridning av det. Efter ca 2veckor får Bellman ont i ryggen, jag går runder, masserar och massa andra saker med han i 2 veckor sen åker vi iväg med han. Får veta att han inte har ont i ryggen längre men har ont i en muskel vid bogen, men jag fick börja skritta och trava med han, massera han ännu mer, stretcha (stavas det så?) han massor och tömköra han. Efter 3 veckors fixa med han (nu då) får jag veta att han är frisk och inte har ont längre !!!! Så nu kan jag börja med Bellman, nu kan jag börja på riktigt, han har förnedrats så himla mycket så det inte är klokt på denna tiden, vi har blivit super bra kompisar han lyssnar på mig super bra, har fått mer respekt mot andra, men inte helt än ;) och han har blivit jätte fin i kroppen, ja jag vet, han har lite underhals och han behöver muskler överallt på kroppen men som han såg ut innan då, vill inte ens tänka på det...
Jag tror verkligen på Bellman, i både dressyren och hoppning !
Jag älskar dig Bellman !<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0