Vem är jag ? Vem är Dajm ? Kasmus och Phantomen vem är dom ?

Jadu, dessa frågor kan man tänka på om man inte vet ? Haha.
Ja nu hade jag tänkt skriva om mig,Dajm,Pahtomen, kasmus, ja vem är vi/dom ?
Kan börja vem jag är:
 
Jag, Moa Lundberg som jag heter är en tjej som är 12år, ska bli 13 detta år. Jag fyller år den 8december alldeles för sent.... Men jag får lida ! Jag bor i ett hus i skogen i löddeköpinge. Med min familj, mamma/Nina pappa/Mikael lillasyster/Linn och katt/Lucy. Jag har också 2hästar i ett stall 2min bort, riktigt skönt !
Jag går på en skola som heter tolvåkerskolan där går 7-9.
På min fridit är jag med mina kompisar och hästar ! 
Dom vänner som är närmast mig är Matilda,Filippa och Rebecca, det är dom som vet alla mina hemligheter, det är dom som betyer mest för mig det är dom jag kan vara mig själv ! 
Matilda
Rebecca
Filippa
Sen har jag massa andra underbara kompisar !
 
 
Om mina hästar ? 
 
Ja då undrar ni säkert vem dom är ? För jag skriver ju mest om 2stycker, Phantomen och Kasmus. 
Jo det är så här Dajm är en liten b-ponny på 122cm och är gottlandsruss, en ponny jag låna i två år, 2010-2012. Jag sluta på han förra månaden, snart 2månader sen.. Saknar honom riktigt mycket kan jag säga ! Dajm har nästan lärt mig allt det jag kan ! En riktig kompis ! Jag saknar honom så otroligt mycket men jag har sån himla tur att jag får rida han när jag vill, te.x idag ! 
MEN jag kan tyvärr inte utvekla mig mer på han och jag är för lång... 
En av första gångerna jag red han... 
Till sista
 
Kasmus, vem är det ? 
Kasmus är min underbara D-ponny på 147cm, kasmus är en blandning av oldenburger,pinto och fjordning, sjukt blandning jag vet.. Kasmus är 10 år. Är både duktigt i hoppning och dressyr, men jag är mer hoppmäniska så det blir såklart mer hoppning än dressyr... Kasmus är riktigt fin i sin kropp just nu, men har fortafande mycket kvar, men asså Kasmus har gått ner så himla mycket sen vi köpte han ch det är possitivt, för när vi köpte han var han så himla överviktigt ! Han blev inte riden och om han blev det var det 1gång/veckan, han gick själv i en hage och fick hö hela tiden = TJOCK !
Jag och min mamma har jobbat så jävla mycket med han och jag är så himla glad för att vi aldrig gav upp för nu är hon såå fin ! Kasmus har vi haft i ca 1 1/2 år, 
När vi provred han....

Till nu.
 
Och då har vi bara Phantomen kvar !
Min lilla vita c-ponny ! 
Phantomen är en arab och welsh på 19år (som man inte kan tro) Phantomen är helt sjuk ibland, om han inte blir riden en dag så får han en sådan överskottsenergi så han kan gå baklänges och på sidan när man rider ut, eller bara springa i padocken.... Han är rädd för allt och är en dressyrhärst MEN är riktigt duktig på att hoppa ! Vi har haft han i ett half år snart och han har förendrats så himla mycket, han har gått ifån att knappt gå över en bomm till att hoppa 80cm hinder. Vilket är riktigt bra för han ! 
Just nu är vi på pay and jumps med han för vi ska kunna komma igenom en bana med han och senast vi var iväg hoppa han en 40cm bana felfri, jag kan säga att jag var helt chokad när han var klar ! 
 
Ja det var ett rätt flummigt inlägg om mitt liv och om ni har några frågor är det bara att fråga ! 
 

Kommentarer
Postat av: Bex

Tack Moa att du lägger upp en oseriös bild på mig och en seriös på de andra, puss <3

Svar: Haha lungt Rebecca, puss <3
lundbergmoa.blogg.se

2012-10-21 @ 22:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0