Dagen :)

Ja, jag tänkte att jag kunde skriva om dagen i ett annart inlägg för att det blev jätte mycket annars. Men dagen då ? Vakna vid 10, mamma väckte mig av att stå och glo på mig... 
Åt frukost lite senare och sen vid 11 stack jag ner till stallet. Mocka, tror seriöst jag aldrig varit så snabb på att mocka ! Vägde upp hö och blanda mat. Sen hämta jag Bellman och mammavisa mig hur och var jag skulle fixa Bellman så jag inte behöver hennes hjälp hela tiden ;) sen gick jag i ca 10 min med han i ridhuset, sen så vänta jag på att Elsa skulle bli klar i stallet så vi kunde hämta hästana och rida :) Vi fixa dom och sen gick vi ut i ridhuset, Phantomen var super duktig idag, ibörjan var han rätt stel i nacken men efter en stund släppte det och i galoppen var han såå fin ! Gick jätte bra och ökade och sakta av när jag ville, kunde till och med ta galopp från skritt, ha tränat super mycket med han om det för han har bara kastat sig i luften och bråkat när jag gjort det förr men nu var det helt perfekt ! :D 
Sen när jag hade fixat lite saker i stallet gick jag hem. Åt lite med mamma och sen gick jag in i duschen och tvätta håret och allt, sen fixa jag mig, föna och platta håret och ja massa saker ! Sen när jag var helt klar gick jag och mamma ner till stallet, och så skulle jag igentligen ha en klänning som jag skulle låna av Alice men den passa inte så jag fick ha vita ridbyxor + vit tjöja. Ni som inte har förstått hade vi "luciatåg" i stallet och jag skulle va tärna med Alice ;) När vi hade haft luciatåg så tog vi in hästana och sen hade vi mys i stora stallet med alla från stallet och några andra, riktigt kul och mysigt ! :) Sen gick jag hem med Ina och Felicia och nu har jag bara suttit hemma, ätit och klätt julgranen, mysig söndag ! :)
Några bilder från dagen:
Kläderna jag hade på mig idag, inte så bra bild men skit samma ;)
 
Denna bild på mig och Phantomen älskar jag ! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0