Bla bla bla..

Hej bloggen, det var ett tag sen !:)
Har inte bloggat på några dagar, som ni har märkt hoppas ja ;)
Har bara inte haft tid,lust eller ork. Men kan säga att jag ska bättra mig, jag L O V A R !
Kan säga bara snabbt dagarna som jag inte bloggat på.
Torsdag :
Var jag i stallet och mamma sa till mig att Bellman hade fått "finnar" på ryggen så jag stack ner fixa allt och sen skulle Kicki kolla Bellmans rygg om dom sakerna och mamma var också där och när han gjorde det reagera han riktigt mycket och det betyder att han har ont i ryggen.... Jag pallar inte med mitt liv.... Så jag "massera finnarna" och sen släppte jag in han, vi kom överens om att jag bara ska skritta han barbacka och gå med han tills vi hittat ny sadel och ja allt sånt skit. Kom hem och skrev ett protokoll till svenskan i 2 timmar och sen orka jag inte gå in på datan så det blev inget där.
Fredag :
Fredag kom jag hem år lite sen och gick till stallet, fixa allt och lät Bellman vila. Kom hem, åt något och sen körde mamma mig till Hofterup och så träffa jag en som heter Anton där och sen var jag hos han till halv 12 tror jag, suprer kul i alla fall :)
Lördag:
En jobbig dag asså... Kommer ner till stallet och mockar rent till Bellman så nu är det super fint i boxen !:D
Sen gick jag ut till mamma i ridhuset och så bråka Phantomen bara med mamma så jag hoppa upp på han och då gick han som en klocka, super fin ! När jag skritta av Phantomen hämta mamma Bellman för vi skulle släppa han i ridhuset så han fick röra på sig lite. Jag tyckte att jag kunde skritta fram han så jag hoppa upp på han och så red jag ett halvt varm sen bara ställde han sig på bakbenen, jag kan lova att han stog rakt upp ! Blev först skit rädd men jag var med om detta förra året med Dajm så jag hoppa av han snabbt och gick fram till Matilda Felicia och Linn, jag bad Matilda hämta Kicki och Anna så dom kunde kolla hans rygg och när dom gjorde det blev han riktigt sur och börja sparka och försökte gå där ifrån... inget kul... Så han har riktigt riktigt ont i ryggen.... Så det jag får göra nu är att smörja han med voltaren och en annan salva varje dag och gå med han ca 10-15 min i 2 veckor och sen longera i ca 2veckor och sen tror jag vi får börja leta sadel eller bara skritta han barbacka... Puh trodde att jag skulle få en bra vinter men nej..... Sen när kom hem och satt på min telefon hade något hänt så man såg bara svart och inget annat så jag ska lämna in den och nu har jag mammas gamla htc, en av dom trögaste telefonerna jag haft....

Fin...
 
skriver om dagen i ett annat inlägg, så ni får nöja er med denna fina bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0