2012,inom ridningen ;)

Tänkte skriva ett inlägg om året som varit, detta skriver jag idag (lördag) men kommer komma ut på måndag ;) 
2012, hur har det igentligen varit ? Detta år har varit riktigt roligt och har gjort massa saker, lika mycket tråkiga saker som roliga ! 
Har lämnat mina finaste hästar detta år ju, Dajm firade jag också 2 år med i sommras samt sluta jag på han i september. 
Hoppade en pay and jump också med han detta år, kommer ihåg hur glad han var :') 
 
 
 
Firade 100 år för ladan i stallet, en super mysig "fest" i stallet som höll på hela natten, alla sorters folk var där, åå så himla mysigt var det ! Har dock inga bilder från den dagen på datan ! 
 
 
I maj köpte vi vår lille bomb Phantomen som vi är så himla glada för, så himla fin är han, men farten gud springer i samma takt som storhästarna och han är en c-ponny på 135cm (tror jag?) Tyvärr är han lite feg inom hoppningen men vi tänar och tränar med han och han har faktikt hoppat ett hinder på 80cm (med mig) och 90 cm i löshoppning ;) Hoppade också en pay and jump med Phantomen rätt tidigt, det gick ju sådär.. fick typ lägga ner alla hinder för att vi skulle komma över, haha, såå sur var jag efteråt, hehe . Men Linn hon har hoppat några pay and jumps med han och han har gått igenom en 50cm bana felfritt, så det går frammåt :D
Bilden under här är från våran första P&Y ;) 
 Finingen !
 
 
 
Denna sommaren var jag också på Falsterbo horse show, var där på både onsdagen och söndagen, på onsdagen var jag där mest och kolla runt och kolla på när min föredetta ridlärares dotter hoppade hunting, men tyärr trilla hon av.... 
På söndagen köpte jag rätt mycket, en tröja,keps,2schabrak och något mer tror jag ;) 
Kollade också på när dom "största" ryttarna hoppade :) Men tyvärr har jag inga bilder på det heller....
 
När skolan börja hade jag inte mycket tid med Dajm kvar, kommar ihåg att jag sket fullständigt i skolan ibörjan för jag ville bara vara med Dajm, red långa runder med han och gjorde det han tyckte var kul, att vara i skogen, mådde också svin dåligt för att jag skulle lämna han, visste att han skulle tappa allt och efter att ridit han i 2år och nästan haft han som sin egen är det svårt att lämna han, nej usch det var riktigt jobbigt....  Men jag var för stor på han och vi hade inte pengarna till det..
En rätt bra skillnads bild^^ Eller något, men ni ser så himla mycket skillnad det är på han, den första bilden är vintern 2010 och den andra hösten 2012. Är så himla glad att jag fick rida Dajm och fick förvandla min åsikt till denna hästen från läskigste till den sin bästavän !
 
Som ni alla vet lämna jag ju också Kasmus, det var också en jobbig tid och det tog nästan ett halv år för mig att bestämma mig om jag ville ha kvar han eller inte... Men efter den sista tävlingen var jag helt knäckt och kände att det var dags, dags för en annan sorts ponny. Kasmus kom till en ny liten ägare som gillar han super mycket och det är jag glad över ! :)
Vår sista tur i skogen tillsammans :') 
Så fula men jag bjuder ;)
 
När Kasmus åkte kom Bellman, som jag faktiskt har höha förhoppningar om senare ! Bellman är en sjukt mysig häst med mycket energi och är så himla fin dressyren och har väldigt fin hopptäknink ! Har en super fin dressyr mamma och en super fin hopp pappa ;) Men som sagt fick ju han ont i ryggen efter 2veckor och så smörjde jag hans rygg och gick med han i 2veckor och nu 2veckor senare är han nästan helt frisk ! Helt överlycklig över detta :D
Bellmans helsyster ;)Bellmans pappa :) 
Har inga bilder på hans mamma, tyvärr :( 
 
En kort sammanfattning på året 2012 i både bilder och text.
Ha en riktigt mysig och rolig nyår :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0